Ajutorul de deces

Ce trebuie să știi despre ajutorul de deces

Organizarea unei înmormântări este un moment dificil pentru orice familie, atât din punct de vedere emoțional, cât și financiar. Pentru a ajuta persoanele îndurerate să treacă mai ușor peste această situație s-a dezvoltat un proiect de lege care oferă familiei îndoliate o sumă de bani ca ajutor de deces pentru parcurgerea tuturor procedurilor precedente înmormântării. Cuantumul acestuia a crescut de la 1 ianuarie 2024 și se acordă pe bază de cerere, în termen de trei zile. Oferta noastră de servicii include suport în obținerea ajutorului de deces și ne vom ocupa de tot în locul dumneavoastră.

Cine beneficiază de ajutorul de deces?

Ajutorul de deces este un suport financiar oferit de stat pentru a ajuta familiile îndurerate să suporte mai ușor cheltuielile de înmormântare și se oferă unei singure persoane care face dovada că a suportat aceste cheltuieli, în cazul în care decedatul a avut calitatea de asigurat sau pensionat în ultimele șase luni. Cu alte cuvinte, ajutorul financiar de deces poate fi obținut de către un membru al familiei sau de către persoana care s-a ocupat de organizarea înmormântării și care poate oferi acte doveditoare acceptate de lege (chitanțe, bonuri etc.), în cazul în care decedatul, sau un membru al familiei acestuia, a făcut parte din una dintre următoarele categorii:
Beneficiarii ajutorului de deces:

Pensionarii

Persoanele asigurate

Funcționarii de stat

Personalul militar

Cum se obține ajutorul de deces?

Alocarea sumei aferente ajutorului de deces se face în baza unei solicitări depuse în prealabil la Casa Teritorială de pensii sau, după caz, la instituția care gestionează bugetul asigurărilor pentru șomaj. În vederea depunerii acesteia este nevoie de certificatul de deces și de documentele care justifică cheltuielile de deces. Pentru a elimina birocrația, puteți delega întreaga responsabilitate echipei noastre de pompe funebre care vă va ajuta să intrați în posesia banilor cât mai curând.

Lista documentelor necesare obținerii ajutorului de deces

Lista de acte necesare în vederea obținerii ajutorului de deces variază de la un caz la altul și vă putem oferi consultanță specializată în vederea consolidării cererii. În principiu, veți avea nevoie de cererea tipizată completată, certificatul de deces, un act de identitate al solicitantului, acte care atestă gradul de rudenie între solicitant și decedat, dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces, o adeverință care atestă că decedatul era asigurat sau, după caz, o dovadă pe propria răspundere că decedatul, în calitate de membru al familiei al unei persoane asigurate, nu era asigurat.

Întrebări frecvente despre ajutoarele financiare la deces

De la 1 ianuarie 2024, conform Legii 422/2023, indemnizația pentru deces a crescut cu mai mult de 750 de lei. Asta înseamnă că membrii familiei decedatului care a avut calitatea de pensionar sau asigurat primesc acum 7.567 de lei, în loc de 6.789 de lei, pentru a suporta mai ușor cheltuielile de înmormântare. În cazul decesului unui membru al familiei, asiguratului sau pensionarului, suma acordată de stat ajunge la 3.784 de lei.

Ajutorul de înmormântare este un sprijin financiar oferit de către angajatorul decedatului sau unui membru al familiei acestuia și se face în baza unei clauze menționate în contractul de muncă. Cuantumul acestuia, precum și eligibilitatea acordării se stabilesc de la caz la caz, în funcție de criterii stipulate în contract, oferirea acestuia nemaifiind o obligație pentru angajator din 2018.

Ajutorul de deces reprezintă una dintre formele de sprijin financiar pe care statul le oferă persoanelor care au calitatea de asigurat sau pensionar, în timp ce ajutorul de înmormântare este oferit de către angajator, în baza unor condiții negociate în prealabil între acesta și salariat. Asta înseamnă că familia îndurerată beneficiază garantat de indemnizația de deces, în baza unei solicitări depuse în prealabil, în timp ce ajutorul de înmormântare este o chestiune volatilă. Dacă cuantumul oferit de către stat este reprezentat de o sumă fixă, pentru cel oferit de angajator există o formulă de calcul adaptată, ceea ce înseamnă că valoarea încasată se poate afla doar după depunerea solicitării.

Cu toate acestea, cele două forme de sprijin financiar pot fi cumulate de către persoana care se ocupă de organizarea înmormântării, obținerea ambelor putând fi facilitată cu ajutorul serviciilor noastre. 

Conform legislației în vigoare, puteți depune cereri pentru obținerea ambelor forme de ajutor în caz de deces deoarece acestea se pot cumula, iar suma rezultată variază de la caz la caz. Vă venim în ajutor cu servicii specializate de consultanță pentru a obține documentele necesare, dar și pentru a vă ghida pașii în depunerea dosarelor, în așa fel încât să intrați în posesia sumelor aferente în cel mai scurt timp.

În cazul în care compania în cauză oferă ajutor de înmormântare, trebuie doar să depuneți cererea și dosarul de documente aferente decesului și cheltuielilor de înmormântare la departamentul de resurse umane al acesteia. 

Pentru a obține ajutorul de înmormântare de la primăria locală veți avea nevoie de o cerere tipizată pentru acordarea acestuia, certificatul de deces, un act de identitate al solicitantului, acte care atestă gradul de rudenie între solicitant și decedat, dovezi ale cheltuielilor de înmormântare solicitate. 

Ajutorul financiar în cazul decesului unui pensionar se achită în termen de trei zile de la depunerea solicitării. 

În 2024 suma aferentă ajutorului de deces a ajuns la 7.567 de lei, ceea ce înseamnă o creștere cu 778 de lei față de anul trecut.

Vă oferim consultanță completă pentru obținerea ajutoarelor de deces și înmormântare!

Scrie-ne pe Whats App Apel Non StopSuna acum