Plata pensiei neincasate dupa deces

Drepturile dumneavoastra în situatia unei pensii neincasate

Conform legii, plata pensiei decedatului trebuie efectuata si pentru luna in care a avut loc nefericitul eveniment, indiferent de cate zile s-au scurs din aceasta, in cazul in care acesta nu a incasat-o inainte de evenimentul nefericit. Drept urmare, membrii familiei au dreptul sa solicite plata acestei sume si, respectiv, a tuturor restantelor de plata inregistrate pana la momentul respectiv, in termen de maxim trei ani.

Ce se intampla cu pensia neincasata in caz de deces?

In cazul in care pensia pentru luna in curs nu a fost achitata decedatului, suma restanta poate fi platita sotului supravietuitor, copiilor sau rudelor cu drept de mostenire, conform Legii nr. 19/2000, la art. 97. Pentru a solicita aceasta plata, persoana responsabila trebuie sa depuna un dosar de cerere in baza caruia sa dovedeasca legatura de rudenie cu persoana decedata si faptul ca pensia nu a fost incasata pana la data depunerii acestuia. Pentru a simplifica intregul proces, va venim in ajutor cu servicii profesionale pentru recuperarea pensiilor neincasate la care sa puteti apela oricand dupa inregistrarea decesului. Va oferim indrumare si suport, plus raspuns la orice intrebare in asa fel incat sa solutionati intregul demers cat mai repede pentru a putea folosi suma in cauza pentru a acoperi cheltuielile de inmormantare.

Plata pensiei neincasate dupa deces

Procedura de solicitare a pensiei neincasate

Pentru a putea intra in posesia sumelor neincasate trebuie sa depuneti o cerere la Casa Teritoriala de Pensii de care apartine localitatea in care a locuit persoana decedata, urmand ca institutia sa elibereze un ordin de plata, in baza caruia se va achita suma restanta in decursul lunii in curs. Termenul de prescriptie pentru obtinerea sumelor neincasate si de drept este de pana la trei ani, perioada dupa care orice demers devine irelevant.

Documente necesare pentru plata pensiei neincasate

Pentru a intocmi dosarul necesar pentru a obtine plata pensiei neincasate veti avea nevoie de urmatoarele documente:  
  • *cerere tipizata completata;
  • *certificatul de deces;
  • *actul de identitate al solicitantului;
  • *certificatul de casatorie, certificatul de nastere sau alt document care sa ateste gradul de rudenie intre acesta si persoana decedata;
  • *certificatul de mostenitor;
  • *copia talonului de plata a pensiei persoanei decedate, dupa caz.

Cum se depune dosarul pentru pensia neincasata?

Din momentul in care ati obtinut toate documentele de care aveti nevoie pentru a inainta solicitarea, tot ce mai trebuie facut este sa va prezentati la Casa Teritoriala de Pensii aferenta sectorului in care persoana decedata a avut domiciliul si sa depuneti dosarul spre analiza. Dupa evaluarea dosarului, institutia va elibera un ordin de plata sub forma unei adeverinte pe care sa o prezentati la Oficiul Postal local pentru a solicita achitarea pensiei pentru luna in care a avut loc decesul, urmand ca plata sa se realizeze in termen de cateva zile calendaristice. Pentru a evita orice problema sau impediment puteti solicita ajutor sau reprezentanta din partea unui specialist Memorium care sa realizeze intreaga procedura in locul dumneavoastra.

Termene si conditii legale pentru pensia neincasata

Legea spune ca au drept de incasare a pensiei restante persoanele care au gradul intai de rudenie cu cel trecut in nefiinta: sotul supravietuitor, copiii sau parintii. In lipsa acestora, dreptul se transfera mostenitorilor declarati care au obligatia de a prezenta certificatul de mostenitor in momentul in care depun solicitarea de plata. Pentru mai multe informatii despre procedura si documentele necesare puteti solicita ajutorul unui notar, ori sa lasati responsabilitatea intocmirii dosarului firmei de pompe funebre, pentru a intra in posesia sumei aferente pensiei neincasate in cel mai scurt timp.

 

Dreptul de solicitare al acestei sume este activ pe o perioada de pana la trei ani de la momentul inregistrarii decesului, perioada aferenta termenului general de prescriptie, insa recomandarea specialistilor, pentru a evita orice inconvenient, este sa depuneti dosarul cat mai curand posibil. 

Aveti intrebari legate de plata pensiei neincasate? Contactati-ne pentru asistenta!

In cazul in care aveti nevoie de informatii suplimentare cu privire la metodologia de obtinere a pensiei neincasate, ne puteti contacta la numarul de telefon 0737.600.900!

Intrebari frecvente despre pensia neincasata dupa deces​

In cazul in care persoana decedata nu a incasat pensia pentru luna in care a avut loc evenimentul nefericit, dreptul de obtinere a sumei in cauza revine sotului supravietuitor, copiilor, parintilor sau mostenitorilor de drept. 

Plata pensiilor neîncasate se face integral familiei decedatului pentru luna în curs, indiferent de numărul de zile scurs de la începutul acesteia și până în ziua în care a avut loc decesul.

Plata pensiilor neincasate se face integral familiei decedatului pentru luna in curs, indiferent de numarul de zile scurs de la inceputul acesteia si pana in ziua in care a avut loc decesul.

Familia decedatului are obligatia de a declara decesul la primarie in primele 24 de ore de la evenimentul nefericit in vederea obtinerii certificatului de deces necesar pentru a putea realiza inmormantarea.

In cazul in care plata pensiilor se efectueaza si in urmatoarele luni dupa deces este necesar ca persoana care o incaseaza sa depuna dosarul de deces si la ghiseul Casei Teritoriale de Pensii pentru a intrerupe plata. In caz contrar, conform legii, se impune restituirea integrala a sumelor neincasate pe nedrept pana la momentul descoperirii acestei erori.

Scrie-ne pe Whats App Apel Non StopSuna acum