...
Constatare deces

Procedura de constatare deces

Pierderea unei persoane dragi este un moment de mare încercare pentru orice familie care trebuie să treacă îndurerată prin toate formalitățile necesare anterior înmormântării. Din acest motiv ne dorim să vă ajutăm cu o ofertă largă de servicii funerare, inclusiv suport în obținerea constatării decesului. Acesta este primul pas care trebuie efectuat imediat după tragicul eveniment și diferă în funcție de locul și modul în care acesta a avut loc.

Ce este constatarea decesului și cine o poate efectua?

Constatarea de deces reprezintă procesul prin care se stabilește în mod oficial că o persoană a decedat, ceea ce înseamnă că pot începe formalitățile de eliberare a documentației de deces. În majoritatea cazurilor această constatare se face de către medicul de familie, însă în anumite situații trebuie sau poate fi efectuată de către medicul legist, medicul de ambulanță sau medicul care colaborează cu firma de pompe funebre pe care ați ales-o.

Când se eliberează Certificatul Medical Constatator al Decesului (CMCD)?

Din punct de vedere legal, constatarea decesului trebuie efectuată cât mai repede sau imediat ce persoana încetează din viață, urmând ca eliberarea certificatului să se efectueze în termen de 24 de ore de la acest moment. Dacă decesul a avut loc în condiții normale, fără suspiciuni sau neclarități, timpul de așteptare poate scădea până la 12 ore.

Oferim servicii de constatare deces în București NON-STOP!

Ce se întâmplă în cazul decesului la spital?

În cazul în care decesul are loc la spital, procedura se modifică în ceea ce privește eliberarea Certificatului Medical Constatator al Decesului, dat fiind faptul că va fi necesară efectuarea mai multor verificări pentru stabilirea cauzei. În plus, morga spitalului se va ocupa de tot ce înseamnă toaletare și îmbălsămare, ceea ce înseamnă că va fi nevoie să asigurați transportul în condiții optime de la spital la domiciliu sau la capelă. Și în acest caz vă venim în ajutor cu transport mortuar în siguranță oriunde și oricând aveți nevoie.

Care sunt pașii de urmat în caz de deces acasă?

Procedura legală în ceea ce privește formalitățile pe care trebuie să le îndepliniți în cazul unui deces la domiciliu este foarte clară și constă în efectuarea tuturor pașilor necesari pentru întocmirea documentației de deces. După constatarea încetării din viață de către medic puteți înainta procedura de obținere a certificatelor necesare pentru înregistrarea evenimentului tragic în evidența locală și a putea începe procedurile pentru înmormântare. După toate evaluările medicale obligatorii, puteți recurge la pregătirea defunctului, toaletare și îmbălsămare, plus stabilirea primelor detalii pentru ceremonie, apelarea unei firme de pompe funebre fiind cea mai rapidă variantă în acest caz. 
În cazul unui deces la domiciliu, vă stăm la dispoziție cu servicii NON-STOP pentru a ne putea prezenta la locuința dumneavoastră din București în termen de 30-40 de minute în vederea constatării decesului.
Constatare deces

De ce avem nevoie de certificatul medical constatator de deces?

CMCD-ul este un document a cărui obligativitate este impusă prin lege, fiind esențial în stabilirea exactă a circumstanțelor morții, fiind esențial pentru ca înregistrarea decesului în documentele oficiale și înmormântarea să se poată efectua. Cu alte cuvinte, este o etapă premergătoare în tot ceea ce înseamnă formalitățile care urmează, de la obținerea certificatului de deces, la accesarea ajutorului de înmormântare.

Întrebări frecvente legate de constatarea decesului

În cazul în care medicul de familie nu poate fi prezent la fața locului, cea mai rapidă soluție este contactarea unei firme de pompe funebre care colaborează cu medici pregătiți în acest sens. După caz, constatarea se poate efectua și de către medicul legist sau medicul de pe ambulanță.

Pentru ca certificatul de deces să poată fi eliberat veți avea nevoie de Certificatul Medical Constatator al Decesului, un act de identitate al decedatului, certificatul de naștere, de căsătorie și, după caz, sentința de divorț, actul de identitate al aparținătorului și documente care atestă gradul de rudenie între cele două părți. Toate aceste documente trebuie prezentate atât în original, cât și copii.

Gestionarea unui deces la domiciliu poate fi cu atât mai dificilă în cazul în care nu cunoașteți procedura și, pentru a vă ușura cât de puțin situația, vă venim în ajutor cu servicii funerare complete. Asta înseamnă că trebuie doar să ne contactați la numărul de telefon afișat la orice oră din zi sau din noapte și o echipă se va deplasa la fața locului pentru a efectua toate formalitățile obligatorii în locul dumneavoastră.

Certificatul Medical Constatator al Decesului este un document obligatoriu și esențial în ceea ce privește efectuarea procedurilor legale de înregistrare a decesului. Acesta se eliberează doar de către personal medical autorizat în urma stabilirii cauzelor morții pentru ca orice suspiciune de moarte în condiții anormale să fie eliminată. Vă ajutăm să intrați în posesia acestuia în cel mai scurt timp pentru a începe demersurile pentru înmormântare în ziua imediat următoare.

Vă oferim consultanță completă pentru obținerea ajutoarelor de deces și înmormântare!

Scrie-ne pe Whats App Apel Non StopSuna acum